Saturday, December 16, 2006

laptop

Sudah agak lama juga saya tidak menulis di blog atau membelek-belek kotak email. Saya sendiri sudah naik rindu mengingatkan email yang bertimbun tidak dapat dibaca kerana saya tidak mahu mengganggu kesibukan suami saya. Saya tidak mahu meminjam laptopnya yang beberapa hari lepas tidak pernah berenggang dengannya akibat mahu menyiapkan kerja-kerja Masternya yang tertangguh. Biarlah saya mengambil jalan mudah, pergi ke library dan membaca buku. Bila saya mendapat idea menulis, saya hanya menukilkannya di atas kertas dan buku. Menulis tetap menulis. Itu tetap perlu sentiasa saya amalkan cuma caranya sedikit berbeza.

Namun, sejak saya mula menulis manuskrip sebuah buku akademik yang akan dipublishkan oleh Utusan Publication, saya merasa seperti orang patah tangan. dengan pen dan buku, perjalanan menulis saya amat lembap. Akhirnya saya merencanakan untkmendapatkan sebuah laptop untuk kegunaan jihad pena ini. Ya Allah permudahkan urusan saya ini.. Semoga dimurahkan rezeki saya. Saya akan menggunakan hasil titik peluh saya sendiri untuk mendapatkan laptop peribadi saya.

No comments: