Friday, February 06, 2009

Selamat masuk kantor


Minggu pertama di UDM sudah berjaya diabiskan dengan gumbiranyaaaaa... 1 Februari adalah hari pertamaku masuk ke sini. Menakutkan, mendebarkan dan menyeronokkan. Aku pagi-pagi lagi sudah bangun dan bersiap dan jam 6.55 pagi aku mendahului suami memandu ke pejabat di Kampus Kota, Batu Burok.

Aku terus ke bilik dekan, melapor diri dan ke bilik penyelaras jabatan. Sebenarnya tak tahu nak buat apa, jadi aku duduk-duduk je di sofa menunggu penyelaras itu sampai , sebab pagi masih terlalu awal dan lampu jabatan masih belum dibuka. Tak sampai lima minit, penyelaras jabatan pun tiba.

Perlahan-lahan aku mengetuk pintu biliknya dan memperkenalkan diri. Bincang punya bincang, dia terus bagi aku satu subjek. Gulps! Chemical Pathology..beserta makmalnya sekali. hmmmm... Dan yang tak bestnya, aku kena siapkan nota kuliah sendiri, slaid presentation sendiri dan soalan-soalan exam. Soalan exam dah kena hantar sebelum 11 haribulan ni ... huhu. Kalut ribut aku dibuatnya.

Tapi aku seronok sangat. Rasa tenang dan hidup menjadi lebih teratur. Bangun pagi-pagi dan menyediakan sarapan. Pulang petang-petang, walaupun letih tetapi keletihan itu terubat dengan memasak untuk suami tersayang. Rasa begitu takut sekali kalau nanti aku terpaksa buat master di Kelantan dan bakal meninggalkan dia. Rasa macam nak buat dekat-dekat Terengganu ni je. Hmmm.. takpe, jangan ribut-ribut sebab aku masih ada masa untuk mengatur projekku. Walaupun terpaksa berulang alik dari Terengganu ke Kelantan setiap minggu untuk berjumpa supervisor dan dalam masa yang sama perlu berada di pejabat, aku rasa masih boleh bertahan dengan cara begini. Asalkan hati gembira, buatlah apa saja ehehehe..

Selamat Selamat Selamat..

No comments: